fredag 25 december 2009

Kan du se vilket håll kvinnan dansar?

Kolla in denna bild genom att klicka HÄR!

Det råkar förhålla sig så att några kommer att se kvinnan rotera medsols, medan andra ser henne rotera motsols. Om du ser henne rotera medsols är du en person som domineras av den högra hjärnhalvan, om hon däremot roterar motsols är du dominerad av den vänstra hjärnhalvan.

FUNKTONER HOS VÄNSTER HJÄRNHALVA

använder logik

detaljorienterad

fokus på fakta

ord och språk

senare och tidigare, framtid och dåtid

matte och vetenskap

förstår och fattar

vet, avsikt

bekräftar

ordning, mönsterigenkänning

namnger objekt

verklighetsbaserad

skapar strategier

praktisk

trygg, säker


FUNKTIONER HOS HÖGER HJÄRNHALVA

använder känslor

bildorienterad

föreställningsregeler

symboler och bilder

nuet och framtiden

filosofi och religion

meningen med saker och händelser

trosförställningar

uppskattar, gillar

rumsuppfattning

förstår meningen med/funktionen hos föremål

fantasi

hetsig

tar risker

Skriv gärna en kommentar - vilket håll snurrar hon för er. Medsols lr motsols? Eller är de som för mig att hon först snurrar medsols men efter lite fokusering "byter" hon håll å snurrar motsols, för att sen återgå till medsols...Knepigt va...och intressant!

Lev å må!

.

6 kommentarer:

Fredde sa...

Börjar med medsols å efter ett tag ser jag även motsols, vad kan det betyda? ;)

Carola sa...

Jag såg bara medsols,visade Mattias och han såg bara motsols..hur feun går detta till??? jag förstår inte att han inte ser det JAG ser,hi hi

Therese sa...

För mig snurrade hon motsols, fick kämpa som tusan för att få henne att snurra medsols. Du verkar använda båda hjärnhalvorna och det är ju bra, varför bara använda en när man har två. Har för mig att det finns nåt sätt att träna sig att använda båda.

God fortsättning!

Anonym sa...

Kvinnan byter ju håll det ser ju vem som helst. bara ploj hörrö! Kolla in vilka ben hon står på, först höger och sen vänster. Tjiing =) /Madde

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Madde - igår var vi ett par stycke som samtidigt kollade in denna dansande kvinna. Vissa av oss tyckte hon snurrade medsols, medans andra mot...Så nog funkar de alltid :D

Å för oss som ser att hon snurrar åt bägge hållen, är de väl så att vi är helt enkelt liiite mer effektiva & använder båda hjärnhalvorna, jaa då vi liks har 2 st menar ja ;)

Jenny sa...

Nej, för mig är det bara medsols... Skumt....