måndag 14 april 2008

Stort ögonblick...

Jag fick äran att vara med vid min brors & svägerskas förlossning. De var helt fantastiskt - magiskt. Att få va med från början till slutet.

Å nu är de bestämt att min guddotter. Japp - fått äran att va gudmor åxå =)) Ska heta Linnea. Så här såg hon ut efter bara ett par få andetag


Hon föddes den 17 mars kl 03.08. Vägde 3470g och var 51 cm lång! Åååå sååå söt!

Har juh inte själv fått uppleva detta, eftersom mina barn är födda med kejsarsnitt. De första blev ett akut och de andra ett planerat. Så de här var en helt fantastisk upplevelse. Som nu fått mig att fundera på att läsa till barnmorska. Vilket då är 3 års pluggande till sjuksköterska, sen jobba som de i 1 år. För att sen läsa 1 1/2 år till barnmorska. Skulle va såå kul!
Tror de är mitt kall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det var mäktigt att vara med på en förlossning, att få se din brorsdotter komma till världen.
Vad kul att du också hittade ditt kall på kuppen. Det är säkert värt de 5 ½ år det tar att bli klar. Kör hårt :) Tror du skulle bli en utmärkt barnmorska!

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Hihi TACK!
Ska nog köra på de, måste läsa matte B å naturkunskap B först bara =S Tänkte passa på nu då jag ändå e mammaledig!