onsdag 3 september 2008

Bio

Varit å sett 2 helt underbara filmer den ena -Sex and the city å den andra var Mamma Mia. Till Sex and the city både skrattade, grät, nickade instämmande och trånade efter snygga väskor, klänningar och skor. Den var bara sååå helt fantastiskt bra och har tok längtat efter denna film efter att ha följt serien alla de år den sändes!
Mamma Mia är juh som dom flest vet inspirerad av ABBA´s svängiga låtar. ABBA höll juh igång som mest på den tiden jag ännu inte hade sett dagens ljus. Men i tonåren rockade man juh loss till A-teens. Sen har man juh under åren även hört orginal versionerna. Denna film var åxå så himla bra...Ja önksde bara att jag å Helena var sj där i bio mörkret så man fick skråla med...För de var många gånger de var väldigt svårt å va tyst! =)
Såå ni som inte har varit å sett dessa, ta med din bästa vännina eller för all del eran karl! å gå å see!

Kl 19 ikväll kommer polisen för att höra om mina iaktagelser eftersom jag var först på plats på den tragiska olyckan där 17 åriga Johanna Karlsson blev påkörd av en bil längs väg 92 i utkanten av Vännäs. Har nu precis slängt ihop en sockerkaka som vi kan fika medans dom är här.

Å Maria ringde precis för att meddela att kl 17.30 ikväll är barn födda -03 välkomna att delta i Mulleskola. Vem kan missa de?! Gick juh själv Mulle då man va liten. Får se bara så de inte krockar med Polisens besök. Kanske skickar iväg Peter å barnen så ja kan tala ostört med dom. Vill ändå inte att Hampus är hemma å ska höra. Har hållit honom utanför detta. Inget för en snart 5 årings öron - för de var en sån fruktansvärd syn...Huvva!

Nu är de snart dax å hämta Hampus på dagis. Tycker jag bara hinner därifrån så ska jag dit igen. De få timmarna man har här hemma går allt för fort. Men man hinner stöka lite iaf medan Emma sover.

Igår var jag kollade in UG i Bjurholm. Ska börja jobba där med start på fredag kväll - ååå ska bli såå kul! *längta*

Take care!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Grattis till nya jobbet. Gick det bra med polisen? Det kan inte ha varit så kul att komma först på platsen. Ha en trevlig helg / Kram

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Halloj Kicki

Å TACK känns jätte spännande med jobb på UG!!

Joo de gick bra med polisen, han var här över 2 timmar där jag fick redogöra mina iaktagelser från olycksplatsen.
Näe fruktansvärd syn går inte en dag utan att jag ser henne framför mig!

Ha en underbar helg du med!

//Malin