onsdag 17 september 2008

Onsdag...igen!

Vill börja med att tipsa om en mycket sevärd film, nämligen Ps I love you. Så underbar film. Se den, men helst ensam å ha en knippe servetter tillhands... Efteråt va jag tvungen att ge P en kärleks förklaring å där jag slutar med att -Du får inte dööö ifrån mig...Åsså grin´t ja lite till! =)) Jag blir inte alls påverkad av film =S Grinade tom igår till Hangcook. Å alla som har sett den vet att de absolut inte är nån grin film men den blir liiite sorglig där ett tag...å lättrörd som jag är - Grin´t ja!!!
Jajaj nog om tårar!

I övrigt är de ett himla håll igång å stressat. Kan tyvärr inte skriva så mkt om de här. Eftersom en läskunnig i familjen kan va in här å glutta...så jag får skriva om de lite längre fram. Men jag tror att jag har läget under kontroll! =/

Läste igår i VK - Ung, där en Julia Winberg skriver i sitt inlägg att hon slaviskt läser Linda Rosing blogg. Å jag citerar "...att Linda Rosings blog är ohyggligt underhållande. Hon skriver som en nykläckt tonårig och missbrukar ord som "tihi", "jag ba" och superrolig" och forsätter "Lindas särskrivningar är oberäkneliga såsom hennes poserande bilder med putande läppar. Hon visar så mycket bröst man kan visa utan att tekniskt sätt visa brösten och hon är en baddare på det"

Jag kan hålla med henne - Lindas blog är såå himla underhållande. Och särskrivningarna är mer en regel än ett undantag. Men faktum är att särskrivningar är de vanligaste skriv felet idag. Vilket jag åxå gör - titt som tätt. Men herre guu - big deal. Man fattar juh väl liksom ändå. Sen tycker jag iaf att man skriver mer som man SMSár. Man använder förkortningar, smajlisar osv. Jag tycker personligen de blir mkt roligare att läsa å mer känsla, personligt! Men de e klart att de inte alltid passar. Så som i ett CV eller en tidnings artikel. Men ORKA klaga på särskrivningar, felskrivningar å förkortningar i Lindas blog där de putas både med läppar å tuttar... Folk har så mycket att klaga på å glömt bort de här med -"sköt dej själv å skit i andra!"
Orka läsa´ren om den man nu stör sig så mkt!

Herre guu kl är redan 20 i 12. Å va jag hunnit göra - INTE ett skit. Dammsugat, vikt lite tvätt, slängt in en tvätt...that´s it! Å nu äre snart dax igen å hämta H. Som ska ha med sig en kompis hem idag. Sen är de Mulle för honom ikväll igen. Själv ska ja på möte med UG kl 8. Näe nu ska jag hinna leka med min nya leksak - Guitar hero. Jag är beroende.

Keep rocking!

Onsdags poesi!

Before I ran
Before you said
Before I waited
and you turned away

Before this life
In another time
I ran ran ran
just to get close to you.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Jag har också sett filmen PS I love you. Men jag blev snopen av slutet i filmen, för det är inte samma slut som det är i boken. Som jag hade läst först. Egen skriven poesi? Den var mycket fin. Kram på dig och ha en bra dag / Kicki

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Aha...Läste faktiskt bara härom da´n att den är filmatiserad ef en bok. Måste genast inför skaffa den så jag får läsa mig till de slutet åxå =)

Nix, stulen poesi från tisdagens VK ung =S

Ha en skön helg!

Malin

Anonym sa...

Jag har boken om du vill låna den? / Kicki

Anonym sa...

Jag är sugen på att se den filmen,men jag har boken hemma och har tänkt läsa den först. Läste ut en bok igår så det blir nog PS I love you nu :) Bra att du sa det ;)
Guitar hero är så himla roligt, man får känna sig som en rock stjärna :) Men jag hörde nånstans att killarna i Metallica är riktigt usla på guitar hero. Så kanske är man ingen stjärna ändå....
Kram på dig!

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Kicki - Jag lånar den hemskt gärna! När ska du åt byn´?

Therese - Såg du filmen? Va tyckte du? Bölade du lika mkt som jag? =))
Ang guitar hero så har jag åxå hört att de som verkligen kan spela gitarr är hel usla på just guitar hero... Så de verkar tyvärr inte hänga ihop de där...inte allt för likt då kanske =) Så vi får gott nog nöja oss me att vi kan rocka fett men bara till PS2 =))

Anonym sa...

Jag ska till b-holm i helgen. Jag kan skicka boken med Tomas, eller så kanske jag kan komma med den, om du är hemma i helgen ?? Ha en bra dag / Kram kicki

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Jamen toppen, vi kan mötas upp i Bholm på lördag. Kommer ändå att vistas där uppe på gräddhyllan =))

Ha en toppen dag du med!

Anonym sa...

Jag har inte sett filmen men jag började läsa boken igår kväll. Måste säga att det var svårt för något gjorde sidorna suddiga hela tiden (det var visst jag som grät...) Får se om det blir en liten grinstund ikväll också. Filmen tänker jag inte se förrän jag läst boken, får se om jag vill utsätta mig för det..

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Jaaa den är såååå fruktansvärt sorligt berörande - huvva. De gör ont att se den men man kna inte sluta.
Jag tar de i omvänd ordning. Ska få låna boken till helgen. P brukar dock inte gilla att jag läser böcker för jag blir helt okontaktbar =))

Har åxå läst alla Liza Marklunds böcker och idag släpps "En plats i solen" som är en fortsättning på "Livstid" Beställde den med en gång så den borde komma i dagarna. 2 böcker att se framemot alltså! =))