tisdag 28 oktober 2008

Dagen då första snön föll...

28 oktober blir den officiella dagen då årets första snö faller iaf här i Braxsele.

Så de börjar kanske va dax att ta in barnens leksaker...

Igår gick jag å la mig halv 17.30 å sov till kl 22. Va uppe en timme för att sen vakna i morse av att E gastar välling eller "elling" vid 6 tiden. Kände mej iaf något utvilad men den där förbaskade golfbollen va fortfarande kvar, spyr lite galla innan jag har hunnit svälja igång mig...huvva!
Men nu känns de iaf bättre, känns som om d går åt rätt håll... alltid något!
Men någon överdriven ork har jag inte...

Skrev en lista iförrgår (är en list männiksa även om de har avtagit lite grann med åren) den såg ut så här:

# Betala räkningar
# Sortera papper och sätta in dem i pärmen
# Tvätta & vika tvätt
# Dammsuga & torka golven
# Ringa
- löner
- Fsk
- Facket
- Svägerskan
- Maria Norrman

och de jag kan stryka är - betala räkningar, ringa löner & Maria. Inte så mkt alltså. Tänkte göra ett ryck med papprena då jag har bloggat färdigt...OM jag orkar! =)

I morron jobbar jag på lilla UG. Där vi ska ha Hallowen disco. Vilket innebär att jag måste fixa lite kläder ...så de kan vi åxå lägga till på "göra listan"...

Bäst å börja beta av...

All 4 now!



3 kommentarer:

Anonym sa...

du glöm inte att lägga till marcus klippning
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Ska genast plita ner de på "göra listan" =))