fredag 24 oktober 2008


Titta vad jag möttes av i morse i hönsredet - ett ÄGG! Varit ägg fritt ett par veckor, jaa nästan sen dom kom dessa pullor faktiskt. De kom 2 ägg 2:a dagen sen har jag inte sett till röken av något ägg. Visserligen brukar de inte lägga ägg då de ska till å rugga...men tycker inte dom har gjort de heller - ruggat alltså =byta fjäderdräkt! Jajaj - ba de val nå ägg så jag får göra en sockerkaka. Svägerskan - du som bakar varje dag visst vill du å ha ett dussin?? =))


Sen skulle jag försöka ta kort på dom alla...men alla hann lubba in utom denna! =)


Var på kurs i Lycksele igår i "Samtalsmetodik med fokus på unga" Alltså hur man helt enkelt samtalar med ungdomar. Viktigt hur man ställer sina frågor så dom inte verkar provocerande vilket de kan göra om man börjar en fråga med "Varför", man ska åxå föröka unvika sk. slutna frågor där svaret bara kan bli ett "Ja" eller ett "Nej" Utan istället börja en fråga med "Vad", "Vem" eller "Hur". Mycker bra kurs va de iaf, fortsättningen blir den 19:e november.


Nu sitter jag å H å trycker popcorn, E sover. Vid halv 2 ska vi iväg till pappa å fika. Sen ska vi å hämta 3 st höns till, då har jag sammanlagt 9 st. Efter de möta P å handla på ica i Vännäs. Tror de får bli tacogratäng idag - jag å H är sugen på de! Sista helgen för svullning. På måndag börjar jag med påsar igen & kampen på de sista kilona. Längtar faktiskt!

Ha en underbar helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske får ändra mig när det gäller ägg som inte är i kartong..om jag börjar med att baka av dom så kanske det går..
Måste bara få tacka dig än en gång för igår.
Malin hade haft jättekul..
Hurra för världens bästa Svägerska...
Men du vad hände med tacogratängen?
Kram
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Jaa ja vet då inte vart du tror köpe äggen kommer ifrån - en maskin?? =))
Bara till å lära dig! =)

Ang gårdagen va nöjet helt å hållet på min sida!

Tacogratängen...hur menar du nu =)
Ba för att du råkade se oss svulla pizza i Vns =))
Blev tacos på lördagen då vi bjöd fam Vincent/Eriksson istället!