måndag 5 januari 2009

Dagen efter...

Låg vi till kl 11, för att då studsa upp - känns som om vi hade legat hela dagen! Kastade i mig en macka innan jag begav mig till grann stallet. Skulle nämligen rida dressyr i ridhuset i Vännäs under ledning av Marlene tillsammans med Ann-Mari & Malin.

Nej bilden är inte suddig - utan de ångar. Vi var helt slutkörda jag & Winston!

Sen kommer Peter & Emma & hämtar mig, (H sover hos en kompis) åsså åker vi in till stan för att titta på en pendlar bil till P eftersom jag har tagit död på den förra...verkar va kababel till att ta dö på ett å annat ja :/ Men den bilen var inget å ha så vi åker till Droskan och äter -taco, pizza & grill buffé. Syyyyndigt gott!
Rullar sen vidare mot Vännäs å kikar på ytterligare en bil...å de va dåå, då jag å Emma satt i bilen (våran bil TACK å lov) å väntade som ja skulle dricka den där jäääävla Coca Colan som dränkte mig och mobiltelefonen...

Så idag har jag varit å shoppat kläder till barnen inför dagis starten. Köpte mig åxå en begagnad mobil - Blir nog bäst så :S

Blev en Nokia 7373 denna gång!

Sen åkte jag till vår allas favorit - Gun som fyllde år idag! Där hon bjöd ett himla gäng på mat å fika. Tyvärr så va lilla Linnea hemma pga magsjuka - så inte fick man pussa på henne heller!

STORT GRATTIS på födelsedagen Gun!

Björkfanatisk som hon är fick hon både björkte, björksaft, björkmarmelad mm

Emma mumsar glass!


På onsdag börjar P jobba å H börjar dagis. Då börjar även Emmas inskolning på samma avd som storebror. Shit va 2 år har gått fort :S
Men i morgon ska vi ut med skotern å grilla korv - så än är inte jullovet slut! =)

Bävar samtidigt lite för morron dan - för jag har haft en jäkla träningsvärk idag, nacken, ryggmusklerna, röven, magen, innerlåren ända ner till fotknölarna är alldelens ömma - å de brukar va värst dag nr 2! Kanske val sängliggande :D

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur vi har som får åka runt på kalas hela tiden?
Eller hur?
Vi fick tacogryta igår, himla gott va det..
Och idag är det dags för kalas igen är visst nån som blir 16 bast idag..
Men sen tror jag att jag drar ut telefonjacket och skiter i att ladda mobilen...
Nu gett hä ju va slut på detta ätande, men kul ha hä ju vare så man ska väl int klage...
Lev och må
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Jaaa de är verkligen ett evigt kalasande. Kan juh iofs va skönt emellanåt.Man hinner ändå bli less på allt "vardagsmats lagande" ändå!

När ska vi hinna pyssla då? =)

Anonym sa...

Tror vi kanske ska försöka boka in några datum för pyssel, fasta datum då kanske det blir av..
Gjorde ett födelsedagskort härom dagen...
Riktigt kul va det..
Vi hörs på telefon
Peace
Svägerskan