tisdag 9 december 2008

Julshow!!!

I lördags packade hela familjen in oss i bilen får att se på Julshowen på ridskolan i Vännäs. De var en mycket bra show med dressyr kadrilj som är en uppvisning där flera ekipage rider ett program sida vid sida å utför synkade rörelser, även westeernridning, hunduppvisning å maskeradhoppning. Där vi bla kunde skåda Musse å Mimmi pig, Sandy & Danny från Grease, åsså Pernilla (syster yster) med scream utstyrsel å kniv som hon hade lånat av Hampus med ett kinder ägg som utbyte. Å du Therese känner säkert igen den där masken... *hihi* Du kan väl skriva några rader om de i "kommentarer" =))



Hon hade väääldigt svårt å se åt sidorna, så hon fick rida lite på känn...å de verakde funka. För dom kammade hem vinsten. *grattis!

Sen så har jag varit med hunden till veterinären å efter ha röntgat henne visade sig att hon troligtvis har en tumör i näsan/bihålorna eller i hjärnan. Var såå svårt å se exakt vart den håller till, då de ända som syntes var en stor grå massa. Men biopsi prover är tagna som jag nu går å väntar på...Såå tyvärr så verkar Hinas dagar vara räknade hos oss...Känns sååå himla tråkigt...

Fina Jahina!


Sen så har jag sagt upp mig från jobbet i Vännäs kommun. Såå nu är jag officiellt arbetslös å de känns toppen! Ni som har följt bloggen har tidigare läst att jag fick äran att närvara vid min brors förlossning. Jaa de va alltså inte han som föddes eller skulle föda. Men hans dotter kom till världen - lilla Linnea som för övrigt har blivit så här stor =))


Å att jag där, just då hittade mitt kall - barnmorska! Såå nu efter jul kommer jag att plugga de 2 ämnen som saknas för att ja ska ta mig in på sjuksköterske utbildningen till hösten - jiihooo!

Så ibland så ter sig allting precis som man vill...bara man vill själv!

Over and out!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja du den där masken är ju en hemsk historia...
Vet inte om jag törs berätta den...
I alla fulla fall så va det så här..
En inte ont anande svägerska alltså jag sitter vid köksbordet och läser tidningen eller kanske fikar sent på kvällen..så va det jag läste nog..
Kolsvart ute är det va en sen sen kväll..
Hör ett vrål som får hjärtat att frysa till is, hoppar upp från stolen i en rasande fart och vänder mig mot fönstret för att kolla vad det va................
Då händer det jag skiter på mig av rädsla ( eller nått) scream har kommit ut ur tvn och är på våran gata och ska döda mig....
Inte kul, va visst bara min lilla djävul till svägerska och hennes kompis som trodde att halloween va just den dagen...
Dom skrattade gott kan jag meddela..
Tog en vecka innan jag slutade skaka...
Love
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Jaaa de vaaa såå himla kul! Å de va faktsikt Pernilla som hade på sig masken - å när kan de ha varit? Jag å P bodde på Ravingatan så de måste ha varit -99. Jag va 19 & Perre va bara ynka 11år...Jisses va ett tag sen. Även du va ung på den tiden - 36-9=27. Jisses - de va länge sen! =))

Ha en bra dag!

Anonym sa...

hm jag som trodde det va i fjol???????..
Vart tog åren vägen.
Men du visst är jag yngre? :-)
Svägerskan

Anonym sa...

Vi har tyvärr också råkat ut för den där eländesmasken, minns du Tessi? Bank på dörren, jag öppnar i godan ro för att sen kasta mig in igen och vråla som en stucken gris! Då hade Marcus roligt kan jag säga. Håller på va en hel massa år sen...

/Kicki

Anonym sa...

Ha ha ha skrattade så jag kiknade när vi skrämde Therese =) hihihi klockrent =) vi måste göra en favorit i repris någon gång =)

Anonym sa...

Grattis till arbetslösheten ;)
Trist med Jahina, hon är väl inte så gammal?