måndag 15 december 2008

Kalas!

Hampus 5 år 14 december.

Började morgonen med lite paket öppning från bla moster Åsa i Stockholm & från tant Jenny i Schweiz. Sen började vi förbereda barnkalaset som gick i sann Wall-E anda. Med Wall-E tårta,

muggar, tallrikar och muffinsformar. Vid 11 tiden kom de 6 kompisar som var bjudna, även Emma fick va med på ett hörn! Sen lektes de med alla presenter och kalaset avslutades med fiskdamm.


Sen var det bara att ladda om, för vid 4 tiden hade jag bjudit de närmsta ur släkten vilket ändå blir 20 personer, på mat. Bjöd på kycklingfilégryta m ris & fetaost sallad. Sen blev de fika & tårta efteråt.

Ny cdspelare av mormor & morfar då den gamla har gått sönder.


Farfar & Hampus öppnar fler presenter & Emma hjälper till!


Dessa paket innehöll transformers gubbar från faster Therese med familj & farmor & farfar. Vilka han har lekt med sen dess...


Bus med kusinen Malin


Sen stökade vi undan, eller jag satt i telefon å Perre stökade undan. Du ska få en låda dumlekakor som du kan svulla i som tack =))
Sen såg jag å P film - "Meet the Spartans" som är en parodifilm & som var de värsta jag sett på länge!

Nu ska jag istället se ett Prison Break avsnitt - de är riktig tv de!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad mätt vi va i flera, flera timmar efteråt...
Jättegott va det...
Kul att han tyckte om dessa transformers...

Fick alldelens nyss ett mess av jocke och han har fått någon form av magsjuka...
Rinner rakt igenom..
Hoppas vid gud att det inte smittar eller kanske är en bra bantningsform, har ju 3 kg kvar och 1½ vecka på mig...
Får inte riktigt ihop det..
Nä ingen magsjuka vill jag ha..
Puss och kram och nyp i stjärten.
LOve
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Låter juh bra att ni va mätta & belåtna.
Men magsjukan kan han hålla för sig själv. Möjligtvis efter jul skulle man kunna ge sig på en detox *hahaha*

Ska juh på julbord ikväll igen...*gött värre*

Anonym sa...

Juuust de! Malin satt i telefon och porrepung diskade och stökade undan'! Hihi tycket jag är väl värd dumlekakor! =) helt seriös om jag får de så blir jag överlycklig, guuud vad jag skulle svulla! =)

var såå mätt efter maten, helt fantastiskt vilken kock du är,
one of a kind! =) Men sötsaker går alltid i, mig behöver ingen truga! =) Puss puss LÖV JU!

Päran

Anonym sa...

OjOj nu ligger jag i lä med inläggen... Och du vem är den där TANT! ingen vi känner ellerhur....

Supersnygg du är på kortet i den nya jackan..!

Och igen, vad kul att du ska börja plugga! Det är aldrig försent!! Det kommer bli så bra!!Är så glad för din skull... Att du gör det du känner för, tänk om fler vågade det!

Puss/ Tanten

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Hallå PirrIPorrPungen.

Självklart är du väl värd en låda kakor. Får bli din julklapp/inflyttningspresent *hihi*

Duuu - ja hänkar i morron OM jag får lite tid att shoppa några julklappar. Hinns de med? Åsså måste jag in på Granngården å köpa foder till djuren...och OM du kan köra hem mig efteråt. För isf kör ja barnen t Vns då P slutar så får han ta kids+bil hem sen...Så kommer vi iväg vid halv 4 - senast!!! De blev många "OM" märkte jaa...
Jajaa...Hör utå däää!!!

Löööve u 2!

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Heeej Tanten...You are back...från semestern! Vill see lite bilder på bloggen din =))

Veeet - toook snygg juh! =/

De känns toppen med pluggandet...bara man kommer igång såå, och att man kommer in i pluggtänket! Va juh som ett tag sen man satt med näsan i några skolböcker...=/

Räknar ner dagarna tills du kommer hem. *längta efter du*

*krameliKram*