torsdag 11 december 2008

Pepparkaksbak!

Var liiiiiite trött i morse då Emma vaknade vid 7...Kanske lite väl sent att hoppa i säng halv 2 då man vet att man måste upp- väääldigt tidigt! Lyckades if kravla mej upp för att göra välling. Men kröp sedan ner för att sova lite...iaf med ett öga. Sen bakade vi pepparkakor. 2st plåtar blev de med god köpt pepparkaks deg - nån måtta får de va på ambitionerna...Hittade igen kuliga formar som Hampus fick från faster Therese ifjol.

Emma väljer sina pepparkaksformar. Får hjälp av Hampus att "trycka till"


Hampus trycker ut sina pepparkakor.


De färdiga resultatet.


Men något annat bak blev de inte. Ide´s helt enkelt inte. Spelade lite Super Nintendo med Hampus istället =)

Nu hemkommen från julshowen. Vilken show sen - vilken humor! Skrattade så jag kiknade. Så den var mkt bra. Duktiga tjejer som sjöng och bra orkester. Sen är jag nääästan helt säker på att de var en B-holms karl som var med, som spelade väldigt bra. Speciellt som frisörska där han pratade med Stockholmsk gay´ig accent och använda ord som "jaaa men sååå himla fräääscht alltså" - BÄST!

Näe nu måste ja komma i säng. Lucia firande på dagis i morron. Ska va DÄR kl 7 =/ Såå bäst å våldta kudden!

Puss å klem!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så nya pepparkake fabriken finns i Braxsele? Om vi inte hörs närmare jul, så vill jag önska er en God Jul och Gott Nytt År / kram Kicki

Anonym sa...

Hej du
Så duktiga ni är..
Här är det inte pyntat klart än julgardinerna har ej kommit upp än och tomtarna, brukar ju vara klar till första advent...
Idag skiter vi i det och tar nya friska tag i morgon...
Fräsch och utvilad (eh förhoppningsvis inte)..
Mvh
Svägerskan

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Kicki - Japp den öppnade här istället för på EloPak :P

Passar åxå på att önskar dig å de dina - En riktigt God Jul & Gott Nytt År.

KramliKram!

Anonym sa...

Vad ni är söta! =) vilka hustomtar ni är, som bakar pipparkakor ;)

/ Perreporrpung

Anonym sa...

Åh lyllos dig som har fått gå på julshowen. Hade nästan glömt bort att den finns men nu när du påminde mig så minns jag hur himla rolig den var. Det ör på landsbygden som befolkningen engagerar sig och arrangerar sånt där skoj, här i stan händer det inget sånt så vitt ja vet....
Perfekt att ha små sockerbagare där hemma som sköter baket :) Jag är så lat att jag köper mina pepparkakor.